Eksport do Skandynawii. Strategia wejścia na rynek skandynawski. Co warto wiedzieć?

Eksport do Skandynawii jest celem coraz większej liczby polskich przedsiębiorstw. Szwecja, Dania i Norwegia są na wyciągnięcie ręki. Bliskość geograficzna i zasobny portfel skandynawskich klientów zachęcają do opracowania strategii wejścia na rynek skandynawski. Jakie kroki należy podjąć, aby osiągnąć sukces?

Polski eksport do Skandynawii rośnie. Dobra luksusowe, produkty ekologiczne, artykuły rolno-spożywcze, kosmetyki, artykuły budowlane czy konstrukcje stalowe i produkty branży automotive. To tylko przykład produktów, które cieszą się większą popularnością w krajach skandynawskich. Polskie produkty mają coraz większą renomę wśród skandynawskich konsumentów. Aby doprowadzić do udanego wejścia na docelowy rynek, należy opracować strategię wejścia na rynek skandynawski: szwedzki, norweski czy duński. Strategia wejścia pozwoli na poznanie realiów rynkowych, określenie szans i zagrożeń, ustalenie polityki cenowej oraz wyodrębnienie produktów i rozwiązań konkurencyjnych dla naszego produktu.

Ważnym elementem strategii wejścia na rynek skandynawski jest również dopasowania naszych produktów do realiów kulturowych krajów skandynawskich. Jest to element strategii często niedoceniany, a jego znaczenie jest często kluczowe dla osiągnięcia sukcesu.

Elementem strategii może być również przegląd potencjalnych odbiorców. Sam dokument strategii wejścia na rynek skandynawski może być bezużyteczny bez równoległego szkolenia w formie treningu i prelekcji. Połączenie tych dwóch form umożliwi nam faktyczne poznania realiów rynku docelowego. Warto też określić kto ma być naszym bezpośrednim odbiorcą: hurtownik, autoryzowany dystrybutor, czy odbiorca detaliczny. Biorąc pod uwagę wysoki poziom cyfryzacji w krajach skandynawskich, niektóre produkty warto sprzedawać za pośrednictwem sklepu internetowego.

Jakie produkty warto eksportować do krajów skandynawskich:

  • kosmetyki
  • meble
  • artykuły rolno-spożywcze
  • produkty ekologiczne
  • artykuły budowlane
  • konstrukcje stalowe
  • produkty automotive

Szwecja, Dania, Norwegia i Finlandia mimo wielu podobieństw, różnią się od siebie. Dlatego warto zdecydować się na wejście do jednego z tych krajów, a co za tym idzie opracować strategię dla konkretnego kraju.

Rynek Nordycki od 9 lat wspiera polskie firmy w działaniach eksportowych do Skandynawii. Naszą wiedzę opieramy na ponad 15-letnim doświadczeniu współpracy z firmami ze Skandynawii. Więcej informacji w zakładce O NAS

Usługa opracowania strategii wejścia na rynek skandynawski i szkolenia jest dobrą inwestycją. Eksport do Skandynawii się opłaca. Rynek krajów skandynawskich jest stabilny, co oznacza, że możemy planować naszą sprzedaż w długiej perspektywie. Klienci z krajów skandynawskich są wymagający, ale ich lojalność warta jest naszych starań i rzetelnego przygotowania działań eksportowych.

Firmy zainteresowane nawiązaniem współpracy zapraszamy do kontaktu z nami

Udostępnij

Share on facebook
Share on print
Share on email