Polska firma w Norwegii NUF- obowiązki rejestracyjne.

Wszystkie zagraniczne firmy, które realizują kontrakty na terenie Królestwa Norwegii są zobowiązane do rejestracji macierzystej firmy w norweskim rejestrze przedsiębiorstw. Polska firma w Norwegii musi również przestrzegać tych zasad.

Polska firma w Norwegii, jak założyć NUF?
Polskie firmy w Norwegii realizują wiele zleceń począwszy od prostych prac budowlanych, skończywszy na skomplikowanych instalacjach. Photo by Gus Ruballo on Unsplash

Polskie przedsiębiorstwa coraz częściej wygrywają przetargi na prace budowlane, montaż instalacji i generalne wykonawstwo w Norwegii. Zleceniodawcy wymagają, aby przed rozpoczęciem robót Polska firma w Norwegii dopełniła obowiązków rejestracyjnych firmy, kontraktu oraz pracowników w norweskich urzędach.

Polska firma w Norwegii, jak każda zagraniczna firma działająca ma obowiązek do zarejestrowania się w norweskim rejestrze przedsiębiorstw jako NUF. To skrót od nazwy norskregistrert utelandskforetak, co oznacza zagraniczne przedsiębiorstwo zarejestrowane w Norwegii. Procedura rejestracji NUF nie tworzy nowego podmiotu, ponieważ jest to rejestracja zagranicznej firmy na potrzeby norweskiego urzędu skarbowego, rejestru przedsiębiorstw, inspekcji pracy i innych instytucji.

W 2021 roku czas rejestracji NUF w Norwegii wydłużył się do minimum 4 tygodni.

Przed rozpoczęciem kontraktu Polska firma w Norwegii musi otrzymać norweski numer organizacyjny (organisasjon nummer). Obecnie proces rejestracji bardzo się wydłużył i trwa co najmniej 4 tygodnie. Rejestracja polskiej firmy w Norwegii wymaga przesłania pakietu formularzy wraz z danymi właściciela/prezesa/pełnomocnika, które będą potrzebne przy obsłudze norweskiej platformy administracji elektronicznej ALTINN. W przypadku firm prowadzących prace budowlane, cała rejestracja może wymagać więcej czasu z powodu obowiązkowych kart identyfikacyjnych dla pracowników branży budowlanej. Dobrze zarezerwować nawet 2 miesiące na przed rozpoczęciem kontraktu na cały proces rejestracji NUF w Norwegii.

Przeczytaj koniecznie: NUF W NORWEGII – Pytania i odpowiedzi

Żaden polski pracownik nie wejdzie na plac budowy bez niezbędnych dokumentów potwierdzających tożsamość, zatrudnienie i posiadanie karty podatkowej. Z tego powodu przy pierwszym przyjeździe do Norwegii, każdy pracownik ma obowiązek przejść procedurę kontroli tożsamości. Więcej o tym obowiązku w jednym z naszych artykułów: https://ryneknordycki.pl/delegowanie-pracownika-norwegia/

Na stronie norweskiego urzędu skarbowego SKATTEETATEN znajdziesz więcej informacji na temat obowiązków w języku angielskim.

RYNEK NORDYCKI rejestruje polskie przedsiębiorstwa w Norwegii. Dbamy aby proces rejestracji trwał jak najkrócej i reprezentujemy naszych klientów w kontaktach z norweskimi instytucjami. Skontaktuj się z nami, aby proces rejestracji skrócić do niezbędnego minimum.

więcej na: https://ryneknordycki.pl/uslugi/

Udostępnij